Terry Polevoy, MD
938 King Street West
Kitchener, ON N2G 1G4

519-725-2273
x 519-725-4953 fax
E-mail: tpolevoy@yahoo.com

Vince Carlin - Ombudsman CBC
To: P.O. Box 500, Station A From: Terry Polevoy, MD
Toronto, Ontario M5W 1E6

416/205-2825

Fax: Pages: 3
416/205-2978

Phone: Date: December 6, 2007
The Hour on December 4, 2007

Re:  George Stroumboulopoulos and his cC:

interview with Adam Dreamhealer

()Urgent ( )For Review () Please Comment (X ) Please Reply

® Comments: If you have not received all of this fax call 519-725-2263

Dear Mr. Carlin:

This letter concerns the December 4, 2007 broadcast and cablecast of the
CBC show The Hour, hosted by George Stroumboulopoulos. I believe that the
CBC has allowed a charlatan to be interviewed on one of the CBC's most
important programs.

The show was clearly biased and unfair in the way that Adam Dreamhealer,

(his real name is Adam McLeod), and his family were portrayed. If you are
going to do an interview, the first thing that he should have done is to

ask simple questions. Some of them should have included:

1. Identify this man with a real name.
2. What are his professional qualifications?

3. Has he ever cured Ronnie Hawkins of “cancer” or anyone else for that
matter?

4. Why has he refused testing by experts?

George's staff was contacted last week and they refused to reply at all to
several experts in the field of quackery. One e-mail was from the famous
author and investigator of health and faith-healing fraud James Randi. He
offered McLeod a one-million dollar prize if they could prove his powers.
George was also contacted by me about the various false claims that Adam
has made over the years, and he ignored those.




Complaint about The Hour on December 4, 2007

In addition, two unidentified clients who allegedly were helped greatly by
Adam was never confirmed. These woman had chronic neurological conditions,
and of course if you have MS, there can be fluctations in your condition.
This was never challenged at all.

I personally know someone who went to see him in Vancouver a few years ago
because of terminal cancer, and he didn't make it through the winter.

The show was totally one-sided. The usual bogus claims were made about
curing Ronnie Hawkins of his non-proved pancreatic cancer, and of course
his mother, Liz, has NEVER had another attack of trigeminal neuralgia and
she no longer has MS because ADAM cured her by seeing a green-light inside
her brain when he was 15 years-old or so.

What happened to the McLeod family's claims that after having been cured of
trigeminal neuralgia and MS, Liz then developed a brain tumour? Why didn't
George ask to see her about that, and look for the “scar” on her head?

Why didn't George ask to talk to the McLeod's daughter about all of this?
Certainly there was zero attempt to do any research before the producer's
taped. All the CBC crew did was to tape interviews of people who would
gladly give testimonials. The fact that Adam says that there are hundreds
of video clips, that are also testimonials, on his blog and web sites means
diddly-squat.

The claim that Adam received all of his knowledge of the universe from a
four—-foot high black bird on Nootka island was never discussed. The bizarre
stories about his ability to see energy and perform distant healing was
never addressed.

The usual names were dropped about the famous people that he knows, the
places he has spoken, and all of that. But, he was never asked once what
happens to the thousands of suckers who have plunked down from $99 to $119
to attend his workshops.

A curious comment made by Adam was that he said that he doesn't care if he
makes any money. The ABC TV show that aired earlier this year mentioned
that Adam probably made over $1 million over the last year or so. George
never got an answer from Adam about this.

The show was strictly entertainment, but the CBC is owned by the people of
Canada and they do have a responsibility to present a balanced picture on
any topic. This was not balanced at all. The CBC made no attempt to
interview anyone who has not been cured by Adam. The producers of the show
made no attempt to respond to e-mails from scholars, researchers and others
about the show prior to December 4", or even since it aired.

Over and over again, he repeated the false notion that people can heal
themselves with intent. The host never once asked for proof.

® Page 2



Complaint about The Hour on December 4, 2007
The CBC claims that it has a duty to provide consistent, high-quality
information upon which all citizens may rely. The Journalistic Standards

and Practices provide the policy framework within which CBC journalism
seeks to meet the expectations and obligations it faces.

I expect that your office will spend time reviewing the many complaints that you
are going to receive about this program. I am looking forward to your response.

Sincerely,

Terry Polevoy, MD

® Page 3



